Hoe kan ik CoZo mobiel gebruiken ?

Sinds eind 2022 is een nieuwe versie van de CoZo app voor mobiele toestellen ter beschikking in de Google Play Store en de Apple App Store (voor België en Nederland). De belangrijkste functies van CoZo, zoals het opvragen van medische gegevens en beelden van je patiënten, vind je ook terug in de CoZo app op je smartphone of tablet. De CoZo app is streng beveiligd en dient éénmalig geactiveerd te worden via het CoZo-portaal.

Hoe registreer ik de CoZo app op mijn mobiel toestel?
Gebruik voor deze procedure een ander toestel dan de smartphone of tablet waarop je de CoZo app wenst te installeren.
Klik rechts bovenaan op de knop "Inloggen" en log in met je elektronisch identiteitskaart (eID) of een digitale sleutel van een erkende partner (bv. itsme).
Ga naar "Mijn CoZo" (patiënt-modus). Klik op "Mobile" in het menu, klik vervolgens op "Toestel registreren" en volg de stappen op je scherm.



Als laatste stap open je de CoZo app op je mobiel toestel en lees je de QR-code op je scherm in met de CoZo app.
De registratie zal niet lukken als je de QR-code met een andere app op je mobiel toestel inleest.
Controleer altijd of iemand meekijkt wanneer je de QR-code scant of je pincode invoert.
Verberg je pincode eventueel met je andere hand tijdens het ingeven en deel je pincode met niemand.

De installatieprocedure is eenvoudig. Mocht je toch nood hebben aan begeleiding bij het gebruik van de mobiele applicatie, dan kan je een beroep doen op PraktijkCoach.

Mijn toestel leest de QR-code niet. Hoe kan ik dit verhelpen?
Controleer of de CoZo app toegang heeft tot je camera. Je kan dit aanpassen via de instellingen op je toestel.
Mogelijks zorgen de contrast-instellingen op je beeldscherm ervoor dat de QR-code moeilijk herkenbaar is door je mobiel toestel. Probeer de QR-code via een andere richting in te lezen met je mobiel toestel. Je kan de QR-code ook afdrukken en van op het blad inlezen.

Hoe wijzig ik de pincode van mijn CoZo app?
Je kan je pincode wijzigen via het CoZo-portaal.
Klik rechts bovenaan op de knop "Inloggen" en log in met je elektronisch identiteitskaart (eID) of een digitale sleutel van een erkende partner (bv. itsme).
Ga naar "Mijn CoZo" (patiënt-modus). Klik op "Mobile" in het menu en blokkeer je huidig toestel. Klik vervolgens op "Toestel registreren" en volg de stappen op je scherm.